Всі ми досить часто чуємо словосполучення «ціна на нафту». Його день у день повторюють по телевізору, в газетах і на радіо, роблячи прогнози і демонструючи графіки.

 

Однак саме це словосполучення дає поживу для помилок, оскільки єдиної «ціни на нафту» не існує. Як і ціна на будь-який інший товар, вона регулюється в повній відповідності з основним економічним законом - законом попиту і пропозиції. І в той же час цей показник буде відрізнятися в залежності від місця походження та якості нафти, а також від ринку, на якому вона продається.

 

Результатом роботи має стати презентація (до 5 слайдів),

яка розкриє найважливішу економічну інформацію про нафту.


Завдання 1.

Визначте ПРИЧИНУ БАГАТСТВА саудівських шейхів. Які економічні закони діють в такій ситуації?


Завдання 2.

Дізнайтесь, в яких СПОЖИВЧИХ ТОВАРАХ присутні нафтопродукти.

Зробіть висновки з даної інформації.


Завдання 3.

Які АЛЬТЕРНАТИВНІ ДЖЕРЕЛА енергії можуть замінити нафту? 


Завдання 4.

Дізнайтесь, що таке БАРЕЛЬ нафти.


Завдання 5.

З'ясуйте ПРИЧИНИ раптового падіння світових цін на нафту. Зробіть висновки.



Чи знаєте ви?

      У 1875 році з'явився перший прогноз щодо світових запасів нафти. Його зробив Джон Ньюберрі (John Newberry), головний геолог штату Огайо, який заявив, що світові запаси нафти підходять до кінця. У 1880-і роки топ-менеджер найбільшої на той час нафтової компанії світу Standard Oil продав свої акції компанії, оскільки прийшов до висновку, що нафта закінчується.


 

До 1970 року ціна за барель нафти на світових ринках не перевищувала 3 доларів США. Після оголошення ембарго на експорт арабської нафти в 1973 році ціна підскочила в 4 рази і перевищила 12 доларів.


«Солодка» нафта коштує дорожче, ніж «кисла». «Солодкої» фахівці називають нафту з низьким вмістом сірки, і, як наслідок, не вимагає додаткових витрат при переробці. Свою назву вона отримала в кінці XIX століття, коли для визначення якості нафти її пробували на смак.


Що робити з чотири тисячами списаних нафтових веж в Мексиканській затоці, з урахуванням того, що їх знищення (за допомогою вибуху) коштує дуже дорого і завдає серйозної шкоди морю?

Morris Architects запропонували несподіване вирішення проблеми - переобладнати ці вежі в ексклюзивні курортні острівці для відпочинку, потрапити на які можна буде тільки на вертольоті або на катері. Готельні номери будуть підготовлені окремо, привезені на вантажних кораблях і вбудовані у вежі. Архітектори навіть називають цей проект «Американський Дубай». 


Запрошуємо до екологічного етапу!